سفارش تبلیغ
صبا ویژن
د نیا ی مجازی
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 31
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 145938
یادداشت ثابت - دوشنبه 96 مهر 4 :: 10:16 عصر :: نویسنده : عارفی

 

در هر عصری افرادی هستند که همانند یزید، اعمال ضد اسلامی و ضد انسانی خود را به پای اسلام می‌نویسند  :

 

متاسفانه در زمانی زندگی می کنیم که استعمار و استکبار سراسر کشورهای اسلامی را در چنگال گرفته ،وتندروهای افراطی دست پروده ی آل سعود و برخی جاهلان دوست نما، تلاش دارد تا با نفوذ فرهنگ غلط  درباره دین ، سعی دارند تا مسلمانان را متحجر معرفی کنند.

برخی از افراد که مداوم از دین و اسلام و مسلمانی حرف می زنند اما وقتی زمان عمل فرا می رسد هیچ کاری انجام نداده و عقب می کشند که یقینا جزو دسته ریاکاران هستند. دفاع از حقانیت اسلام به هر لسانی وظیفه ی دینی هر مسلمان است.

بعضی از افراد مستحبات را انجام می دهند اما در راه دین نمی خواهند اندکی از مال و جان خود هزینه کنند و در عاشورا نیز مشخص شد که در رویارویی حق و باطل کمیت افراد و نتیجه مادی آن مهم نبود و آنهایی که ماندند فقط برای ادای تکلیف دفاع کردند.

منطق کوفیان این بود که دفاع از حسین (ع) برای آنها چه سودی خواهد داشت و در نهایت با محاسبات دنیوی خود امام حسین (ع) را تنها گذاشتند در حالی که مسلمان واقعی در راه دفاع از حق حساب و کتاب نمی کند.

کسانی که ظاهر بین بوده اینطور می پندارند که امام حسین (ع) کشته شده، اما افرادی که معیار بزرگتری دارند، می دانند که ایشان پیروز میدان جنگ بوده که قطعا نیز شهادت امام حسین (ع) چیزی جز نصرت و پیروزی نبوده است.

کسانی که امروز فکر می کنند تنها راه پیشرفت و ترقی کشور وابستگی به غربیها است باید بدانند که آمریکا و اسراییل یزید عصر حاضر هستند. زندگی در سایه ستم و ظلم جز مرگ و نکبت نیست، امروزه افرادی هستند که پیاپی به یزید مرده لعنت می فرستند اما با یزیدان زنده که همان آمریکا و اسراییل هستند کاری ندارند.

در طول تاریخ همواره کسانی بوده‌اند که با افکار و رفتار خود ضربات مهلکی بر پیکر اسلام زده که گروهک داعش و طالبان، نمونه زنده  وبارزاین افراد هستند. یزید به نام اسلام به کارهایی مبادرت ورزید که در تناقض صریح و عناد عیان با اسلام قرار داشت و خوب است بدانیم که در هر عصری افرادی هستند که همانند یزید، اعمال ضد اسلامی و ضد انسانی خود را به پای اسلام می‌نویسند.

ابوبکر بغدادی که خود را خلیفه می‌خواند و ملاعمر، امیرالمومنین خود خوانده طالبان نیز در زمره یزیدیان عصر حاضر هستند که با تشویق افراد تحت رهبری خویش به جنایت و ترور و وحشت، باعث بدنامی اسلام گردیده‌اند.

امام حسین(ع) با هدف جنگیدن از مدینه حرکت نکرد؛ بلکه تولید آگاهی و نپذیرفتن حکومت جور، اساسی‌ترین انگیزه قیام امام حسین(ع) را تشکیل می‌داد. یزید قصد داشت با استفاده از جهل و ناآگاهی مردم، تمام رویکردهای ضد اخلاقی و ضدانسانی خود را زیر نام اسلام به مردم تحمیل کند  و از این جهت وظیفه شرعی و انسانی امام بود که باید حرکت می‌کرد و موجی از بیداری و آگاهی را ایجاد کند تا از به وجود آمدن فضای فریب و سوءاستفاده از اسلام جلوگیری به عمل آید.

لذا بر هر زن و مرد مسلمان واجب است تا با بینشی عمیق و درک معارف دینی و مطالعه ی دقیق تاریخ صدر اسلام، ویزیدهای زمانه را بشناسند تا خدای ناکرده در سپاه دشمنان اسلام جای نگیریم.

 

 

 




موضوع مطلب :