سفارش تبلیغ
صبا ویژن
د نیا ی مجازی
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 145993
شنبه 91 آذر 18 :: 12:8 عصر :: نویسنده : عارفی

خشم جامعه جهانی از تصمیم نتانیاهو

 

تاریخ انتشار:   06:57    1391/9/15

کد خبر: 44895

منبع:

نسخه چاپی http://files.afghanpaper.com/print.gif

ارسال به شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و دیگر سایت هاارسال به دیگران

جامعه بین الملل از تصمیم اسراییل در خصوص احداث سه هزار واحد مسکونی دیگر در مناطق اشغالی به خشم آمده است.

آرولد ایمن تحلیلگر سیاسی فرانسه گفت : فرانسه ، انگلیس، سویدو و دانمارک به نشان اعتراض به این تصمیم، سفیران اسراییل را به وزارتخانه های خارجه خود احضار کردند.

وی ادامه داد بنیامین نتانیاهو وعده داده بود در منطقه کرانه باختری هرگز شهرک سازی نکندزیرا موجب می شود کرانه به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شود اما برخلاف وعده اش اکنون در نظر دارد در این مناطق شهرک سازی کند.

وی ادامه داد نتانیاهو در نظر دارد ناحیه ای یک به وسعت ده کیلومتر مربع را شهرک سازی کند. این ناحیه در حال حاضر چراگاه بادیه نشینها است اما اگر ساخت و ساز در آن صورت گیرد، اسراییل شرق قدس را به معالی آدومیم متصل خواهد کرد و این اقدام منجر می شود کرانه باختری به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شود. در مذاکرات قبلی اجازه چنین تصمیمی داده نشده بود و به همین علت کشورهای غربی این قدر با این تصمیم مخالفت کرده اند.

وی ادامه داد نتانیاهو در وضع دشواری قرار گرفته است. نخست وزیر اسراییل به فرانسه رفته بود تا به اولاند بگوید همه چیز رو به راه است و من تنها نخست وزیری هستم که جنگ نکرده است اما پس ازبازگشت به اسراییل جنگ او با غزه در ماه نوامبر رخ داد. سپس در بیست و نهم نوامبر در سازمان ملل فلسطین ناظر غیر عضو سازمان شد و این فاجعه ای بزرگ از لحاظ دیپلماتیک برای اسراییل بود. نهایتا نتانیاهو گفت من دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم و در دوره انتخاباتی تصمیم به شهرک سازی در این ناحیه گرفته است.

(گرفته شد ه از شبکه اطلاع رسانی افغا نستا ن)

 




موضوع مطلب :