سفارش تبلیغ
صبا ویژن
د نیا ی مجازی
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 13
  • کل بازدیدها: 146180
پنج شنبه 91 آذر 9 :: 11:35 عصر :: نویسنده : عارفی

گفته شد ه هر وقت که اما م حسن مجتبی(ع) قرآن میخوا ند وبه آیا ت یا ایها الذین آ منو می رسید میفرمود لبیک اللهم لبیک ، ووقتی که حضرت به مسجد میر فت وبه در مسجد که میر سید میفرمود:    الهی ضیفک ببا بک یا محسن قد ا تیک المسئ فتجا وز عن قبیح ما عند ی بجمیل ما عند ک یا کریم .،    وحضرت 25 مرتبه پیا ده حج رفت ، ود ومرتبه بروایتی سه مرتبه ما لش را با خد ا قسمت کرد که   نصف آ ن را خود ش برد ا شت ونصف دگر را به فقراء داد .(منتهی الامال دراوصاف امام حسن(ع)




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آذر 9 :: 11:30 عصر :: نویسنده : عارفی

اما م رضا(ع) :

با لا ترین نقطه ای عاقل بودن پس از دیند اری، رابطه ای محبّت آ میز با مر د م برقرار کردن وبکا ر برد ن خوبی برای هر نیکو کارو بد کاری است .(بحارج 74 ص 409 )

 

 رسول اکرم(ص) :

انسان به پد ر و ما درش جفا میکند ولی با د وستا نش ازراه وفا وصفا وارد میشود.(روزگاررهایی ص710 )

 

رسول اکرم(ص) :

روزگاری بر سد که گنا ها ن علنی شو د ومحرما ت الهی سبک شمر ده میشود .(روزگاررهایی ص 713 )

 

 

اما م با قر(ع) :

هما نا چون مؤمن با مؤمن دگر مصا فحه کند بد ون گناه از همد یگرجدا شوند.(خصال با ب1 حدیث 75 )




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آذر 9 :: 11:28 عصر :: نویسنده : عارفی

رسول خدا(ص) :

به زود ی پا ره ای از بد نم درزمین خرا سا ن مد فون خوا هد شد ، هیچ غمنا کی ا ورا زیا رت نکند مگر خداوند غمش را بر طرف سا زد ، وهیچ گنا هکا ری اورا زیا رت ننما ید جز آنکه خدا وند گناهانش را بیا مرزد .(من لایحضرالفقیه ج2 ص 583 )

 

اما م علی(ع) :

آگا با شید که هر کس اورا در غربت و دوری از خا نوا ده اش زیارت کند حق تعا لی گنا هان گذ شته وآ ینده اش را بیا مرزد .(عیون اخبارالرضا ج2 ص259 )

 

اما م صا دق(ع) :

هرکس اما م رضا(ع) را زیا رت کند در حال که عارف به حق و مقام او با شد در روز قیا مت با دست خود م اورا وارد بهشت میگر دا نم .(وسا ئل الشیعه ج 14 ص 554 )

 

اما م رضا(ع) :

هرکس مرا در غریبی ود ور از خانه ام زیا رت کند ، در قیا مت در سه جا نزد ش آ یم واز هراس قیامت رها یش سا زم : (1) زما ن که نا مه عمل بد ست انسا ن داد ه میشود (2) هنگا م عبور ازپل صراط (3) هنگا م میزا ن حساب رسی وسنجید ن اعما ل .(خصال شیخ صدوق ره باب 3 حدیث460 )




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آذر 9 :: 11:19 عصر :: نویسنده : عارفی

ولا تسبوالذین ید عون من د و ن الله فیسبوالله عد وا بغیرعلم (س انعا م ی 108 )

درتفسیر شریف صا فی ذیل آیه ای شریفه نقل از کتا ب اعتقا دا ت صد وق (الاعتقا دا ت فی دین الا میه) می فر ما ید از اما م صا دق(ع) نقل است که در محضر حضرت گفته شد ، ما د رمسجد مردی   را می بینیم که آ شکا را د وشمنا ن را سبّ می کند وبه آ نا ن نا سزا می گو ید ، حضرت فر مود اجر   وپا د اش ند ارد و خد ا او را لعنت کند او در واقع ما را در معرض سبّ آنا ن قرار می دهد ، خداوند می فر ما ید کسا نیکه غیر خد ا را خوا نده و عبا دت میکنند سبّ نکنید و نا سزا نگو یید و جناب صد وق د را دا مه می گو ید اما م صا دق(ع) در بیان وتفسیر این آیه فرمود به آ نا ن نا سزا نگو یید چرا که آنان نیز علیه شما چنین خوا هد کرد وفرمود هر کس ولی خد ا را سب کند به تحقیق که خد ا را سب نموده است ، نبی اکرم اسلام خطا به علی(ع) فر مو د یا علی هرکس ترا سبّ کند به تحقیق مرا سبّ کرده و هرکس مرا نا سزا بگو ید خدا را نا سزا گفته است و هرکه به خد ا نا سزا بگو ید خد ا وند ا ورا به رُو د ر جهنم می افکند. 

ودر کافی هم ازا مام صا دق(ع) د رحد یث طو لا نی نقل میکند مبا دا به د وشمنا ن خد ا نا سزا بگویید زیرا آ نا ن نیز از رو ی جهل خد ا را نا سزا می گویند .(کافی ج8 حد یث 1) رسا له ای ابی عبد الله الی جما عت شیعه »

 

 

وعیا شی هم از آ ن اما م هما م نقل میکند که در جوا ب سؤا ل از معنی ای این آیه فرمود : ایا کسی را دید ه اید که خد ا را سبّ کند؟ عرض شد چگونه این امر محقق می شود؟ فرمود کسی که ولی خدا راسبّ کند هما نا در واقع به سبّ خد ا پر د ا خته است.(تفسیرعیاشی ج1 ص374 حدیث 80 )

پس نبا ید به مخا لفین ناسزا بگوییم چون دراین کار علاوه برا ینکه ضرر کرده ایم برای که معا مله ای سفال با طلا کرد یم، اما م(ع) هم راضی نیست وکا ر حرا م خوا هد بود .

 




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آذر 9 :: 11:15 عصر :: نویسنده : عارفی

 ازخرائج را وندی نقل شده است که امیرالمؤمنین(ع) پسرهای خود را جمع کرد وآنها 12 پسربود فرمود : خد اوند دو ست داشته که قراربگذارد درمن سُنتی را ازیعقوب پیا مبر (ع) زیرا که او هم پسرا نش را   جمع کرد و آنها 12 نفر بو دند وفرمود من شما را سفا رش میکنم به حضرت یوسف پس حرف اورا بشنوید واز او اطا عت کنید ومن هم وصیت میکنم شما را به حسن وحسین(ع) پس بشنوید ازاین د و واطاعت این دورا.(منتخب التواریخ ص125 )




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آذر 9 :: 10:40 عصر :: نویسنده : عارفی

اما م صا دق(ع) :

رسول اکرم درشب معراج در آسمان چهارم گنبد بسیا ر زیبایی دید از جبرئیل پر سید که این گنبد چیست؟ جبرئیل عرضه د اشت حبیب من این گنبد صورت ملکوتی شهری است که (قم) نا مید ه     میشود ، بند ه گان مؤمن خدا د ر آن گرد می آیند ودر انتظار حضرت محمد وشفا عت او در قیامت وروز حسا ب بسر می برند . (اختصاص شیخ مفید ص 101 )

 

اما م صا دق(ع) :

خدا را حرمی است و آ ن مکه است ، رسول خدا را حرمی است وآن مد ینه است ، امیرمؤ منا ن را حرمی است وآ ن کو فه است، وبرای ما اهبیت حرمی است وآ ن قم است و بزودی با نوی به نا م   فاطمه از تبار من در آ ن جا دفن می شود هر کس اورا زیا رت کند بهشت بر او واجب میشود .           (تاریخ قم ص 214 )

 

اما م صا دق(ع) :

خاک قم مقد س است وا هل قم از ما یند و ما نیز از آ نها ئیم ، آ گا ه با شید که اهل قم یا وران قا ئم ما   ود عوتگرا ن حق ما هستند . بار خدا یا آ نها را از هر فتنه ای محفو ظ بدار واز هر خطری نگهد ار.    بحارج 60 ص 218 )

 حضرت علی(ع) :

قم شهری است که یا وران بهترین مرد م از جهت پدر وما در، جد وعمه و عمو از آن بیرون می آیند   همان شهری که زهرا نا مید ه می شود و قد مگا ه جبرئیل است .(بحارج 60 ص 217 )

 

اما م رضا(ع) :

هرکس معصو مه را در قم زیا رت کند ، هما نند کسی است که مرا زیا رت کرده با شد ، ای سعد هرکس اورا زیا رت کند بهشت از آ ن اوست .(مجالس المؤمنین ج 1 ص83 )

 

 

 




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آذر 9 :: 10:38 عصر :: نویسنده : عارفی

اما م زما ن(ج) :

پدرم که درود خد ا براو با د با من عهد بسته که در روی زمین د ورترین ومخفی ترین آن را برای اقامت خود بر گز ینم تا امر من پو شید ه ما ند . (بحارج 52 ص 34 )

مارا از شیعیان دورنگه نمید ارد مگر اعمال ورفتا رآنان که بما می رسد وبرای ما نا خوشا یند و دورازانتظاراست . (بحارج 53 ص 177 )

دیریست که دلدار پیامی نفر ستاد

ننوشت سلا می و کلامی نفر ستاد

صد نا مه فرستا دم و آن شاه سواران

پیکی ند وانید و سلامی نفرستاد

دانست که خواهد شد نم مرغ دل ازدست

وز آن خطه چون سلسله دا می نفرستا د .

(اللهم عجّل لولیک الفرج) برای ظهور حضرتش د عاء کنید .

 

اما م باقر(ع) :

در زما ن حضور امام زمان(ج) کود کان خرد سال با مارها وعقرب ها با زی میکنند و آ سیبی به آ نها نمی رسد شرّ ازجهان رخت بر می بند د و تنها خیر با قی می ما ند .( روزگاررهایی ص619 )

 

اما م زما ن(ج) :

هیچ چیز به مانند نماز بینی شیطا ن را به خا ک نمی سا ید پس نما ز بگذ اروبینی شیطا ن را بخا ک بمال (کمال الد ین ج2 ص520 )

 

 

اما م زما ن(ج) :

همان ما به اخبار و احو ال شما آ گاهی داریم و هیچ خبری از شما از ما پوشید ه نمی ما ند ونیز آ گا هی د اریم به لغزش های که گروه بسیا ری از شما مر تکب می شوند ، لغزشهای که گذ شته گان صا لح شما  از آن دوری میکر دند .(بحارج 53 ص 175

 

د رتوقیع شریفش : ما را از شیعیان دور نگه نمید ارد مگر افعا ل و رفتا رها ی آ نا ن که بما میر سد و   برای مانا خوشا یند و دور از انتظا ر است .(بحار ص 177 )

 

درتوقیع شر یفش : اگر شعیا ن ما که خد ا وند بر توفیق طا عت خویش آنها را موفق گرد اند درراه وفا به پیما نی که بر د وش دا رند همد ل می شد ند میمنت د ید ا رما از ایشا ن تأ خیر نمی افتا د .             (بحارج 53 ص 177 )

 

گفتم شبی به مو لا ازتو نگاه خواهم / گفتا که من هم از تو ترک گناه خواهم .




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آذر 5 :: 5:59 عصر :: نویسنده : عارفی

 

 

این جمله را از همین لحظه عمل کنید و آن اینیت که : هر اعتقا دی که دارید و هر بر نا مه ای که دارید آ ن را جدّ ی بگیرید ا گر د ر انسا نیت تا ن جد ی با شید همه ای شرا یط انسا نیت را د ر خود تا ن بوجود می آ ورید ، مسلما ن وا قعی و جد ی با شید ، مسلما ن واقعی آ نست که دستورات اسلا می را جدی گرفته و عمل میکند .

اگر ا مام زما نی هستید جدی با شید کا ری ند اشته با شید مر د م چه می گو یند ، تا میگو یند ا ما م زمان روحت پر واز کند و دلت آ را م ند اشته با شد ، کسی که روز جمعه اش با بقیه ای ایّا م هفته اش فرق نمیکند اما م زما ن (ج) را جدّ ی نگرفته است ، ما برای هرمشکل نا چیز د نیوی ختم میگیریم آ یا برای ظهورحضرت چقد رختم گرفته ایم؟ بنا بر این خد ا را جد ی بگیر ید ، دین را جد ی بگیرید ، اما م زمان(ج) را در ا مور تا ن جدّ ی بگیرید . (موفق با شید)

 




موضوع مطلب :
شنبه 91 آذر 4 :: 4:36 عصر :: نویسنده : عارفی

 

شب عا شورا درظاهر تاریک بود امّا دربا طن ازروز روشن تر،وشب معراج بود سیر ی دا شت : امام حسین(ع) به اصحا بش فر مود اکنون بد انید که فردا من وشما کشته میشویم ، واین مرد م اگرشما را میکشند به خاطر من است شما مطلوب اینها نیستید مطلوب اینها من هستم ، اکنون بر خیزد تا ریکی شب پرد ه اند اخته   من بیعت خود م را از شما بر داشتم بهرطرف که میخوا هید بروید (بلاد الله الواسعه) زمین خدا پهن و وسیع است من می مانم با سرنوشت خود م مأ موریتی دارم با ید انجا م دهم وبه پا یان برسا نم ، اصحاب به نوبت بر خواستند ، قا مت رشید و زیبا ی برادرش ابوالفضل العباس برخواست عرض کرد کجا برویم ؟ د یگری برخواست ، دیگری برخواست عرض کردند یا ابا عبد الله اگر زند گی جا وید در     دنیا برای ما میسربود وبه سبب بود ن با تو این زند گی جا وید  ازدست ما میرفت بازبا تو میماندیم   وکشته میشدیم وآن زند گی جا وید  را رها میکرد یم ولی مید انیم زند گی دنیا با زیچه است . پسری برخا ست وآن پسرا ما م حسن مجتبی بود عرض کرد عموجا ن من هم کشته میشوم؟ حضرت فرمود : مرگ را چگونه مینگری ودر باره ای مرگ چگونه فکرمیکنی؟ عرض کرد (احلی من عسل) مرگ برایم ازعسل شیرین تر است واز آ ن استقبا ل میکنم حضرت فرمود بلی عمو جان تو کشته میشوی بجای خود   که طفل شیر خوارم هم کشته میشود ، عرض کرد عموجان لشکرد رخیمه میریزند علی اصغر را در گهواره شهید میکنند؟ فر مود نه عزیز من تا یک قطره خون در رگهای من حرکت کند نمی گذ ارم لشکر   قد م به سرا پرد ه ای من گذ ارد ، درمید ان در آ غوشم شهید میکنند . اما م حسین(ع) دربا ره ای    اصحا ب خود فرمود که من با وفا تر از اصحا ب خود ند ید م .

اما م حسین(ع) برای جنگ نیا مده بود ، او برای طلب دنیا نیا مد ه بو د ، سید الشهدا به نظر دشمنا نش یک گنا داشت و آ ن این بود که منا فع عمو می مسلمان هارا نفر وخت ، بزرگان امّت همگی نصیحت میکردند که یا ابی عبد الله گوشه گیری کن وبطرف عراق مرو ، یا بیعت کن ، یا فعلاً سا کت باش تا به اصطلاح آ ب از آ سیاب بیفتد ، لکن حضرت بسیار صریح وبا شجا عت فر مو د : وعلی الاسلام سلام اذ قد بلیت الا مّه برا ع مثل یزید » فا تحه اسلا م را با ید بخوا نیم ومجلس تر حیم با ید برای مسلمین     بگذا ریم که راعی وزما مدار آن ها مثل یزید خود سر و با ده خوار و...... با شد . اگر اما م حسین(ع) حا ضر به سا زش میشد دنیا ی خوبی پید ا میکرد، امّا پنا بر خد ا !! اما م حسین و منفعت شخصی؟!!! معا ذالله حسین در آ غوش جد ش رسول خد ا بزرگ شده ود رکودکی لعا ب زبا ن جدّ ش را مکید ه است خونش از خون اوست گوشتش از گو شت اوست جد ش بمرد م حرّ یت داد ، مسا وا ت داد آ مد تا مرد م را به عد ل وا د ارد و حسین(ع) برای پیا ده کرد ن عد ا لت که ادا مه ای حرکت انبیاء بود   رفت تا آن جای که با ید میرفت ، ولذ ا حا د ثه ای عا شو را فرا مو ش نشد نی است چون قیا م     عاشورا بر محور عدا لت و عد الت خوا هی بود ، عد ل وعد الت هم مرز نمی شنا سد در هر زمان ومکا نی که طرفد اران عد الت وجود داشته با شد طرفد اران قیا م عا شورا وجود خوا هند داشت ، ونزدیک به هزار چهار صد سال از تا ریخش میگذ رد زمانی کمی نیست هر حا دثه ای ولو هر چه       بزرگ با شد در کره ای زمان ذ وب  وبد ست فرا موشی سپر د ه میشود لکن قیا م عاشورا هرسال یک بار در تما م کشور ها ی اسلا می وحتی غیر اسلا می تجلیل میشود و تشنگا ن عد ا لت بیشتر به ما هیت قیام عا شو را آ شنا می شو ند و عاشقانه تر ارج می نهند وبرا ی سا لا ر شهید ان   اشک می ریز ند وبه دشمنا نش نفرین میفر ستند .( درود خدا برروان پاکت ای سا لار شهید ا ن)

 




موضوع مطلب :
جمعه 91 آذر 3 :: 5:22 عصر :: نویسنده : عارفی

 

اما م حسین(ع) سه فرزند ش را علی اسم نهاده بود ، میگویند روی علاقه که به پدرش علی(ع) داشته فرزندانش را هم علی اسم گذ اشته است ، ازا ما م سجاد(ع) هم که سؤال شد پد رت فرزند انش را علی اسم نهاده فرمود چون علاقه به پد رش داشته اما م سجا د هم سرّش را نگفت چون خفقان دولت امویه حا کم بود لکن مطلب با لا تر است ، بنی امیه با نا م علی(ع) مخا لف بود حتی گفته شد ه که نا م مقد س علی(ع) را در نعل اسب حک میکردند تا زیر پای اسب شود ، درزمان حجاج یکی به حجاج گفت که در قبیله ما یک نفر علی نام ند ارد حجاج با رک الله گفت لذ ا اما حسین(ع) می خواهد اول نا م علی را زنده کند وپسران خود را علی نام نهاد این یک نوع مبارزه بود بر علیه امویان .

 

 




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 >