سفارش تبلیغ
صبا ویژن
د نیا ی مجازی
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 51
  • بازدید دیروز: 23
  • کل بازدیدها: 146607
جمعه 91 آذر 3 :: 5:19 عصر :: نویسنده : عارفی

حضرت زینب در مدت عمر شریف هفت مسافرت داشت فقط سفر(اول) بود که راحت و درکمال خوشی بود و آن وقتی بود که پدرش حضرت علی (ع) از مدینه به قصد کوفه حرکت کرد حضرت زینب هم در رکاب پدر بزرگوارش بود برادر و برادرزادگان موقع سوار شدن با عزت حضرت را سوار میکرد با عزت و احترام تمام وارد کوفه شد و هنگامی که حضرت علی (ع) در کوفه مستقر شد زن های کوفه توسط شوهرانش از علی (ع) خواهش کردند که اجازه دهد تا حضرت زینب برای زنها درس تفسیر بدهد آقا هم اجازه داد زن ها جمع می شدند از حضرت زینب درس تفسیر قران فرامی گرفتند.

(سفردوم) بعد از شها دت پد ربزرگوارش با برادرانش به جانب مدینه بود در این سفر گرچه قلب زینب از شهادت پدر جریحه داربود لکن با عزت وارد مدینه شد.

(سفرسوم) با برادرش اما م حسین(ع) ازمدینه به جا نب مکه بود ، (سفرچهارم) در8 ذی الحجه سال 60 هجری(ق) ازمکه به سمت کربلا بود بازبا کمال عزت و احترام هنگا م سوارشدن برمحمل وپیاده شد ن جوانا ن بنی هاشم پروانه واردراطرافش بود . (سفرپنجم) یازده هم محرم الحرام ازکربلا به کوفه واز کوفه به شا م بود که قلم وزبا ن ازتفصیل آن عا جز است، واقعاً ازهرواقعه جان گدازتراست ولی در     عین حال بسیا رسا زنده بود ودرحقیقت مکمّل عاشو را شد که با خطبه ها وسخنرانی هایش روشن گری کرد وآل ابوسفیان وبنی امیه را برای همیشه منکوب ورسوا نمود ، بقول شاعر : دفن میشد کربلا درکربلا دانی چرا؟ / کارها بی سازمان میشد اگر زینب نبود ... خطباء وآن های که با سخنرانی سروکار دارند میدانند که خطیب هرچند هم که برجسته باشد در محیط که تحقیر شود ویا میط اختناق کما هوحقه سخنرانی نمیتواند اما زینب ازیک طرف تحقیر میشود ازیک طرف محیط اختناق وترور خستگی راه علی رغم تمام اینها درمجلس یزید شجا عا نه خطبه میخواند که کاخ فرعون زمان را بلرزه می اند ازد .

(سفرششم) ازشا م بطرف مدینه ومراجعت بوطن بود ولی با قلب شکسته وروان گداخته با برادر رفته بود بی برادرآمد .(سفرهفتم) ازمدینه به شا م به اتفاق شوهرش عبدالله ومد فون شد نش در شا م وعمرمجلله زینب را 56 سا ل گفته اند وگفته شده که بنا بر اشهر روایات درمدینه منوره قحطی پیش آ مد وشوهرش عبدالله بن جعفر مزرعه درشا م داشت نا چار به اتفاق مجلله حرکت کرد ومجلله زینب در همانجا از دنیا   رفت وقبرش درهما ن محوطه که متعلق به عبد الله بود دفن گرد ید وزیا رتگاه شد برای مشتا قان .

( اقتباس اززندگانی زینب کبری نوشته ایت الله شهید دست غیب)




موضوع مطلب :